Wednesday, September 30, 2015

Muuseumipedagoogiaga tutvust tegemas Kadrioru Kunstimuuseumis


Natuke peegeldust Kadrioru muuseumist: lisaks sellele, et mu süda alati heldib sellest suurest tööst ja panusest, mida muuseumi haridustöötajad teevad selle nimel, et laste õppimist mitmekülgsemaks ja rõõmsaks teha, lisaks sellele siis - hakkas mulle seekord silma muuseumitöötajate tohutu suur armastust ja headust täis süda. "Ma tahan, et iga laps saaks muuseumist minnes kaasa headuse ja armastuse tunde" (kui see pole ka täpne sõnastus, siis mõte on täpne).

Ja siis ma olen nüüd kodus mõelnud, kas need on mingit erilist sorti inimesed, kes lähevad tööle muuseumipedagoogiks või on see muuseumite mõju kõigile neile inimestele, kes neist ustest sisse lähevad.... Arvatavasti on toime vastastikune ja see tähendab, et kõik eestimaa inimesed tuleb panna pidevalt muuseumides käima.

Ja nüüd ongi mul siis kujunenud arusaam, et muuseumi haridustöötaja ei ole lihtsalt muuseumi maja ja eksponaatide tutvustaja, ei ole lihtsalt toredate mängude väljamõtleja, etleja ja juhendaja, vaid tema võimuses on anda igale lapsele muuseumist kaasa endast tulenev maailmavaade.

Sedasi mõeldes läheb aukartus selle töö ees eriti kõrgeks. Eks külastatud muuseumite töötajad on ka lati ülikõrgele tõstnud.

Fotod: Anu Purre













No comments:

Post a Comment